Journey Of Love



zafirahjamaludin
Instagram · Twitter



Salam

Manusia
Selamat Datang ke teratak usang ini, moga yang baik dijadikan pedoman, yang buruk dijadikan teladan.

SMS

NUKILAN


KEGEMARAN


Student Masscomm
Thursday 23 April 2015 | Posted by Zafirah | 1 comment{s}

Assalamualaikum.



Sebelum ini aku ada story mory sikit tentang biodata aku, the basic one. Sekarang aku nak kecikkan spektrum biodata aku tu dan fokus di UiTM Alor Gajah di mana itulah tempat aku berperang selama 3 tahun ! *ayat over sangat, sedangkan ambil diploma je pun*

Sebagai seorang penuntut yang memilih bidang Media dan Komunikasi atau lebih dikenali dengan MASSCOMM sebagai kursus pilihannya, memang serius cakap, kadang kala aku naaaaaaaaaaak je berhenti. Ok aku tipu, bukan kadang kala tetapi selalu.

Aku tak pasti sama ada mentaliti dan fizikal aku yang lemah atau kursus ni sebenarnya yang susah hmm. But still, Alhamdulillah. Aku berjaya tamatkan study pada 16/4/2015 dengan jayanya. Tepuk tangan sikit plish hihik*sorry ye aku memang muka taktau malu*

Antara subjek yang aku ambil di sana adalah Broadcasting, Advertising, Publishing, dan lain-lain lagi. Kalau nak kira berapa event yang aku dan kawan-kawan pernah handle, takdela banyak mana. Tetapi, kalau kira event yang kami pernah pergi sebagai support kawan-kawan memang tak terkira banyaknya. Well, MASSCOMM dengan event memang tak dapat dipisahkan. Aku dah la tak suka dikelilingi ramai orang so, menghadiri event atau membuat event merupakan hard task bagi aku sobs.

Lagi satu yang memang sinonim sangat dengan MASSCOMM adalah talk talk talk. Kalau kau seorang yang tak konfiden, malu-malu kucing tupai semua, fikirlah 35 kali sebelum ambil kursus ni, kalau tak acano nak survive?Aku pun bukannya pandai bercakap di depan sangat, tapi berkat kawan-kawan semua jenis yang berani molek, aku pun berjangkit sama. Berjangkit penyakit positif okey. Alhamdulillah.

Ayat yang paling kerap family and member-member aku cakap setiap kali jumpa diorang adalah

"bila la nak tengok hang baca berita kat tibi"
"bakal karam singh walia ni"
"mesti banyak jumpa artis en, bestnya"

typical.

Well aku tak salahkan diorang, sebelum aku masuk MASSCOMM pun aku ada la jugak mindset yang sama. Bila dah masuk, baru aku tau yang bidang ni luas sangat *depa tangan besaq besaq* Aku boleh jadi penulis, pengacara, perancang event, perunding dan macam-macam lagi. Bukan setakat muncul depan TV ja, itu siapa yang ada bakat walaupun dia bidang lain pun boleh. Ada seorang pengacara tu nama dia Nurul Syuhada Nurul Ain tu, dia bukan bidang MASSCOMM pun, tapi bidang berkaitan Biologi tak silap aku, boleh je jadi pengacara yang sukses. Ini semua berkaitan dengan rezeki.

Sekarang aku tengah menanam anggur *menganggur* rumah sambil usha-usha kerja part-time untuk aku collect sedikit duit sebelum sambung study nanti. Kalau emak ayah maksu tok wan atau along ada nak cari pekerja ke, bolehla contact aku, harga negotiable dun worry...Eh, dah kenapa aku menyimpang dari tajuk ni hohoho.

Btw, kesimpulannya, di mana pun kita belajar, kurusus apa pun yang kita ambil, halangan apa pun yang kita lalui, ingat, tiada yang mustahil, Berbekalkan niat dan semangat, InshaAllah Allah akan permudahkan. Yakinlah dengan diri sendiri okay?

Salam Sayang .

Labels: ,