Journey Of Love



zafirahjamaludin
Instagram · Twitter



Salam

Manusia
Selamat Datang ke teratak usang ini, moga yang baik dijadikan pedoman, yang buruk dijadikan teladan.

SMS

NUKILAN
· Kisah Cita-Cita
· Student Masscomm


KEGEMARAN


'Kampung' sekitar Eropah
Wednesday 29 April 2015 | Posted by Zafirah | 1 comment{s}


Assalamualaikum.

Cuti sekolah dah nak dekat weeeeee *orang yang tak bersekolah pulak excited en* So, ada tak antara korang yang plan nak bercuti sepanjang cuti ni? Tak kisahla sama ada dalam ataupun luar negara, yang penting pengalaman dan kenangan tu. Bak kata pepatah, jauh perjalanan, luas pemandangan.

Aku setakat ni tak pernah ke luar negara sobs, bercuti di sana apatah lagi huhuhuhu. Malaysia ni pun aku tak habis jelajah tau *menangis*

Anyway, korang kalau bercuti, style mana yang paling korang suka? Bercuti di kawasan yang dipenuhi air kah? Contohnya pantai, laut, pulau dll ataupun bandar yang dipenuhi orang dan glamorous? Ataupun tempat yang banyak momen bersejarah dan pengetahuan? Semua yang aku sebut tadi adalah pilihan bercuti yang common bagi semua orang, tapi bagi aku agak unik sikit maybe?

Well memandangkan aku ini seorang yang introvert, aku tak suka sangat dikelilingi ramai orang. Aku suka suasana yang sunyi, yang tak begitu ramai manusia *atau binatang dan yang sama waktu dengannya*
So, aku pun buat research mencari beberapa 'kampung' di Eropah yang memang sesuai dengan style aku, ngam ngam gitu. Bukanlah kampung di Malaysia ni tak best ke apa, apa salahnya kita menjelajah ke luar negara sekejap.

Inilah dia, contoh kampung yang aku nakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk sangat tinggal bercuti di sini.
Check it out :

1. Garmisch-Partenkirchen, Bavaria, Germany
2. Manarola, Italy

3. Bled, Solvenia

4. Hallstatt, Austria

5. Goreme, Turkey

6. Burano, Italy

7. Giethoorns, Netherlands

8. Tenby, Wales


9. Gruyeres, Switzerland

10. Dinant, Belgium

WAHHHH
Cantik kan?? kan?? kann???
Menangis tau aku tengok. Rasa macam nak guna pintu suka hati Doraemon dan pergi ke tempat-tempat di atas sekarang jugak. *maaf aku ni kuat berangan orangnya* Inilah dia suasana bercuti yang paling aku idam-idamkan selama ini. Semoga satu hari nanti aku berpeluang pergi ke tempat-tempat di atas. Amin Ya Rabb.

Apapun, bagi yang dah mula bercuti, Selamat Bercuti.
Penuhilah waktu lapang korang dengan perkara-perkara yang berfaedah. Tidak semestinya pergi bercuti je, banyak lagi aktiviti yang berbaloi untuk dilakukan bersama keluarga atau kawan-kawan, ye dok?

BTW maaf sebab aku tak explain detail tentang setiap kawasan kampung di atas, masa tak begitu mengizinkan nampaknya, kalau nak tahu lebih lanjut.......................
korang tanya pakcik google lah ye hihihik.

Salam Sayang.

Labels: ,