Journey Of Love



zafirahjamaludin
Instagram · Twitter



Salam

Manusia
Selamat Datang ke teratak usang ini, moga yang baik dijadikan pedoman, yang buruk dijadikan teladan.

SMS

NUKILAN
· 'Kampung' sekitar Eropah
· Kisah Cita-Cita
· Student Masscomm


KEGEMARAN


3 Perkara Yang Tak Perlu Kita Fikirkan
Thursday 30 April 2015 | Posted by Zafirah | 3 comment{s}

Assalamualaikum

Memandangkan hari ini merupakan hari Jumaat, hari yang dipenuh dengan kemuliaan, aku juga ingin menambah sedikit pahala dengan berkongsi satu tip tentang

3 PERKARA YANG TAK PERLU KITA FIKIRKAN.

Berfikir itu sesungguhnya adalah perkara yang baik, yang bagus dan sangat digalakkan. Dari pemikiranlah menentukan bagaimana hati kita, bagaimana mental dan fizikal kita dan begitu juga keseluruhan hidup kita. Tetapi, itu tak bermakna kita perlu fikirkan SEMUA benda. Ada perkara yang kita tak perlu fikirkan, kita tak perlu endahkan, dan InshaAllah kita dapat perolehi keberkatan bukan sahaja di Dunia tetapi di Akhirat.

Nak tahu apakah 3 perkara tersebut?

1. Jangan kamu fikirkan tentang kemiskinan kerana akan menyebabkan kamu risau dan menambahkan kerakusan.

2. Jangan kamu fikirkan tentang kezaliman orang lain terhadap dirimu kerana akan menambahkan kekerasan hatimu dan kedengkian serta akan berlanjutan kemarahanmu.

3. Jangan kamu berfikir untuk kekal di dunia kerana akan menggalakkan kamu menghimpunkan harta dunia dan menunda amal ibadatmu serta melalaikan akhirat,
 Sama-samalah kita berusaha mencapai keredhaan dan kasih sayang dari Dia bukan sahaja di hari Jumaat yang penuh barakah, tetapi setiap hari, setiap jam, setiap minit dan setiap detik kita bernafas di muka bumi ini.

Salam Jumaat.

Labels: ,