Journey Of Love



zafirahjamaludin
Instagram · Twitter



Salam

Manusia
Selamat Datang ke teratak usang ini, moga yang baik dijadikan pedoman, yang buruk dijadikan teladan.

SMS

NUKILAN
· Seminggu yang sibuk.
· Result MUET
· Pendengar Yang Baik
· Segmen Blogwalking & Give Away By Kisah.Si.Gadis.Leo
· Dinner Terakhir
· 3 Perkara Yang Tak Perlu Kita Fikirkan
· 'Kampung' sekitar Eropah
· Kisah Cita-Cita
· Student Masscomm


KEGEMARAN


Kenapa awak tiba tiba berubah?
Tuesday 26 May 2015 | Posted by Zafirah | 7 comment{s}



Assalamualaikum,

Title bikin PANAS je kan, haha gimik semata-mata.

Apapun, Apa khabar semua? Moga baik-baik sentiasa hendaknya.
Sebenarnya berjuta kali*kasi metafora sikit* jugaklah aku fikir sama ada nak share masalah ini di public atau tak huhuhuhu

Akhirnya aku buat keputusan nak share, bukan apa, mana tahu ada yang tahu apa yang aku perlu tahu supaya pihak lagi satu itu tahu yang aku tak tahu apa kesalahan aku. HAHAHA sorry ye, saja nak'Tauhu' kan korang kejap.

Macam ini ceritanya, aku dah 2 minggu lebih bekerja di *@^#*@ Cafe *nama dirahsiakan atas dasar privasi lol acah je*dan normal lah setiap pekerja baru mesti ada senior yang mengajar bagaimana dan macam mana nak buat kerja kan? Yes,ada seorang senior ni yang boleh dikatakan antara orang pertama yang mengalukan kehadiran aku di situ. Yang paling banyak bergurau dengan aku. Yang paling banyak usik aku. Yang paling banyak tolong aku. Pendek kata dia yang paling banyak lah!

Tetapi, itulah....entah kenapa, lebih kurang 4 hari lepas, dia stop cakap dengan aku, dia langsung tak endahkan aku, buat macam aku tak wujud dan aku sendiri tak tahu langsung kenapa. Sebelum ni dia pernah buat macam ni tau, dan aku dengan muka tak malunya sehari lepas dia buat perangai terus mesej minta maaf bagai semua, dia boleh jawab yang dia nak uji aku je sebenarnya nak tengok aku ni orang yang macam mana. Ok walau agak merepek alasan dia di situ, aku still terima, fine, then Alhamdulillah kami berbaik semula. Tak lama kemudian.... ini berlaku lagi. Haih.

Aku tak tahu, perlu ke aku minta maaf lagi sedangkan aku tak tahu tang mana, bahagian mana aku ada lukakan hati dia walau berapa kali pun aku reflect balik kalau aku ada buat salah dekat dia. Aku buntu lah. Ok aku terus terang, senior aku ni orang lelaki dan dia tua dua tiga tahun je dari aku, so aku takdela panggil dia abang ke apa, cuma 'Saya', 'Awak'.

Bila aku tanya pendapat emak dan ayah begini respon diorang

Emak : Cukuplah akak, berapa kali akak nak minta maaf, dia tu yang sengaja buat perangai. Bior je, kita buat kerja masing-masing dah. Kalau dia nak cakap dengan kita, dia akan cakap, kalau dia taknak, sudah. Bukannya tak hidup kalau tak cakap dengan dia pun. 

Ayah : Lantak dia lah, takyah peduli.

( Nampak tak dua pendapat yang berbeza panjangnya tetapi bermaksud satu, LANTAK DIA)

Entahlah, kalau boleh aku pun nak je buat tak kisah semua, tapi aku rasa serba salah dan susah hati, apatah lagi aku menatap muka dia 5 kali sehari. Seksa wei !

Hmm, apa boleh buat. Aku kan perempuan, berapa kali aku perlu rendahkan martabat aku untuk cakap/mesej dia minta maaf lagi kan? Tapi dalam masa yang sama aku taknak suasana awkward menyelubungi bila berdepan dengan dia..dan yang paling penting, aku taknak silaturrahim antara kami terputus begitu sahaja, aku nak keadaan yang dulu kembali semula.

Moga Allah lembutkan hati dia, Amin Ya Rabb.

Opps, kemain panjang post aku kali ini, berkaitan soal peribadi pulak tu hihi.
Kalau korang yang baca entry ini ada idea atau cadangan, bagitau ye? Sharing is Caring, hihi.

Salam Sayang.


Labels: ,